چرا بايد ازدواج کنيم؟!
مرجع سخنرانی ها و آثاراستاد علی اکبر داراب کلائی
استاد علی اکبر داراب کلائی ، دارابکلاء شهر ساری متولدشدند ایشان در سن 17 سالگی وارد حوزه شدند . و برای ادامه تحصیل به شهر مشهد مقدس عزیمت نموده و دروس حوزه را تا سطح خارج در حوزه علمیه این شهر ادامه دادند .درحال حاضرساکن تهران میباشند که در زمینه خانواده و سبک زندگی و مسائل روز مقالات متعددی به رشته تحریر درآورده است. برای کسب اطلاع بیشتر به قسمت زندگینامه مراجعه فرمایید.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سایت تحلیلی-سیاسی-اجتماعی-فرهنگی و آدرس dalel.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 25
بازدید هفته : 145
بازدید ماه : 134
بازدید کل : 9937
تعداد مطالب : 302
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


آمار مطالب

کل مطالب : 302
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 23
باردید دیروز : 25
بازدید هفته : 145
بازدید ماه : 134
بازدید سال : 1039
بازدید کلی : 9937
چرا بايد ازدواج کنيم؟!


چرا بايد ازدواج کنيم؟!

بعضي «بايد»ها صرفاً يک حکم بي چون و چراي تخطي ناپذير آمرانه اند؛ اما هستند «بايد»هاي ديگري که يک ضرورت را به ياد مي آورند. «تو بايد غذا بخوري!»، «تو بايد نفس بکشي!»، «تو بايد وقتي به يک ميهماني سرشناس دعوت شده اي، کفش هاي يک سال واکس نزده ات را بالاخره واکس بزني!»
اين سه «بايد»، هيچ کدام آمرانه نيستند، دقيقاً به يک ضرورت اشاره مي کنند و تو کاملاً اختيار داري علي رغم «بايد»ي که نويسنده نوشته يا گوينده گفته، غذا نخوري، نفس نکشي و هم چنان به صرافت واکس زدن آن کفش پوسته، پوسته شده ي يک سال واکس نخورده ات هم نيفتي!
اما... واقعاً بعدش چه مي شود؟ چه کسي ضرر مي کند؟ گوينده يا نويسنده يي که «بايد» را گفته و نوشته يا تو؟!
«تو بايد ازدواج کني» اين«بايد»، يک بايد آمرانه نيست!

تا دوست خدا بشوي!
 

خدا تو را دوست خواهد داشت، اگر به خاطر او ازدواج کني يا به خاطر او، ازدواج يکي را با ديگري جور کني! تو مي تواني و کاملاً مختار هستي که ازدواج نکني و غريزه ات را رها کني هر کار مي خواهد بکند؛ اما يادت باشد تو به خاطر خدا ازدواج مي کني، چون او از تو خواسته و گفته تنها راه درست براي زن و مردهاي عالم همين يک راه است.
پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله مي فرمايد:«هر که براي خدا ازدواج کند و براي خدا کسي را به ازدواج ديگري درآورد، سزاوار دوستي خداست.»

تا مهرباني ببيني و آرامش بيابي!
 

«و از نشانه هاي او اين که از خودتان همسراني براي شما آفريد تا در کنارشان آرام گيريد و ميان تان دوستي و مهرباني نهاد. آري در اين نعمت براي مردمي که مي انديشند نشانه هاي زيادي است.»

تا روزي ات زياد شود!
 

اين تضميني است که هم خدا و هم پيغمبرش داده است! اين را آن ها که خيلي از خرج و برج زندگي مشترک مي ترسند، دوباره بخوانند!
پيامبر(ص) فرمود:«زن بگيريد؛ زيرا که ازدواج کردن روزي شما را زياد مي کند.»
زنان و مردان مجرد خود و بردگان و کنيزان درستکارتان را همسر دهيد. اگر تنگدست باشند، خداوند آن ها را با فضل خويش بي نياز خواهد کرد که خدا گشايشگر داناست.

تا دوست داشتني ترين چيزي را که تا حالا کسي نساخته بسازي!
 

خدا که خداست و اين همه چيز خلق کرده و ساخته است، از ميان همه ي ساخته هايش ازدواج را بيشتر از بقيه دوست دارد و پيش خودش عزيز مي دارد. اين، يعني که به فکر ساختن چيز ديگري نباش! اگر چيز خوب ديگري وجود داشت، خدا حتماً آن را برايت خواسته بود و به زن و مردهاي عالم مي گفت که من آن چيز را عزت داده ام! پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله فرمود:«در اسلام هيچ بنايي نزد خداي عزوجل محبوب تر و ارجمندتر از ازدواج نيست.»

تا داد و فرياد شيطان را درآوري!
 

پيامبر صلي ا... عليه و آله فرمود: «هر جواني که در دوره ي جواني خود ازدواج کند، شيطان فرياد برآورد که واي بر من! واي بر من از دست او! دو سوم دينش را از گزند من حفظ کرد!» تو ازدواج مي کني تا برادر شيطان نباشي. البته مهم است که مجردها شيطان را دوست نداشته باشند؛ اما از آن مهم تر اين است که شيطان مجردها را خيلي دوست دارد! تا حدي که با آن ها در يک جا بخوابد و دست در گردن نفس شان بياندازد و بخواند:ما دو تا داداشيم!... عزبي که رخت دامادي يا عروسي بر تن مي کند، شيطان را از اين که برادرش باشد، نااميد کرده است.
پيامبر(ص) فرمود:«ازدواج کنيد وگرنه از برادران شيطان مي شويد.»

تا مطمئن شوي دينت تا نصف شارژ شده!
 

کسي که ازدواج مي کند، نصف دينش را کامل مي کند و گفته اند نصف عبادتي را هم که بايد مي کرده با ازدواجش کرده است! حالا مانده نصفه ي ديگر دينش و نيمه ي دوم عبادت و اطاعتي که بايد بکند. او براي اين نصفه و نيمه ي اول، ازدواج پيشه کرده بود و حالا براي نصفه ي ديگر بايد تقوا پيشه کند. پيامبر صلي ا... عليه و آله فرمود:«هرکه ازدواج کند، نصف عبادت به او داده شده است.»

تا به خواسته هاي معقول جسمت پاسخ دهي!
 

خواست هاي منطقي جسمت را بايد جواب بدهي! منطقي هم بايد جواب بدهي؛ نه اين که جوري جواب بدهي که دست و پا و اندامت را در فساد و گناه بيندازي و نه تنها نيازش را جواب نگويي که پريشانش هم بکني!
امام رضا(ع) فرمود:«دوشيزگان هرگاه به بلوغ برسند، آنان را دارويي جز شوهر دادن نباشد وگرنه از گمراهي و فساد ايمن نخواهد بود.»

تا اخلاقت درست شود!
 

کسي که در فشار باشد، خلقش که تنگ است هيچ، اعصاب و روانش هم شديداً به هم ريخته است! البته کم و زياد دارد. بعضي ها چنان اعصاب شان ناراحت است که مدام بهانه مي گيرند و داد و قال مي کنند. بعضي ها هم چنان اعصاب شان قاطي است که گوشه گير هستند و بي قيد و بي اعتنا از سنگ صدا در مي آيد، از آن ها نه! ازدواج فشار را از آدم برمي دارد و براي گروه اول، مقوم و براي گروه دوم، ملين است. پيامبراکرم:«زنان و مردان مجرد خود را زن دهيد، زيرا با اين کار خداوند اخلاق آنان را نيکو مي گرداند.»

تا گوشه گير و منزوي نشوي!
 

خدا نمي خواهد تو از جامعه ات و آدم هاي ديگر دور باشي، بنابراين خيال نکن زاهدها و مرتاض هايي که در ديرهاي قديمي و روي رختخواب هاي پميخ، روز را شب و شب را روز مي کنند و قيد زن و فرزند را کلاً زده اند، مقربان درگاه خدا هستند! بايد ميان مردم بود؛ همين مردمي که زشت و زيبا، زن و مرد و... هستند پس فرقي نمي کند! چه منزوي شده اي، چون ازدواج نکرده اي و چه منزوي شده اي، چون نمي خواهي ازدواج کني و از دير تنهايي ات بيرون بزني، سخت در اشتباهي! آقاي راهب! برو خواستگاري! راهبه خانم! در را به روي خواستگارهايت باز کن!
پيامبر(ص) فرمود:«ازدواج کنيد؛ وگرنه از زاهدان مسيحي مي شويد.»
منبع:7روز زندگي، شماره 121.


تعداد بازدید از این مطلب: 37
موضوعات مرتبط: ازدواج , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود